tirsdag den 11. februar 2014

Den (søde) ventetid

Grundet sygdom herhjemme (først manden, så mig!) har jeg ikke lige fået opdateret bloggen herinde så meget, som jeg ville - så nu skal der lige samles lidt op!
Sidste uge ville jeg finde ud af, om chokolade/kakao måske kunne være en af grundene til, at jeg af og til har problemer med maven, selvom jeg undgår gluten og mælkeprodukter (og de fleste kulhydrater). Og i de fire dage, hvor jeg ikke spiste chokolade, havde jeg heller ingen problemer faktisk. Det var fire helt fantastiske dage, uden det mindste mavebøvl what so ever! Og det var skønt!
Så blev det fredag... Og da Ronja er blevet gammel nok til at se Disney show og have lyst til slik og søde sager, har vi indført fredagsslik, som for det meste er mor, der tryller lidt sundt sødt frem i køkkenet. Denne fredag havde jeg tænkt mig, at lidt chokolade da var okay, så jeg lavede en lidt intermistisk (og desværre ikke helt vildt god) chokoladeis til os, baseret på kakao, avocado, en banan og kokosmælk. I min og mandens portion tilføjede jeg peanutbutter, fordi det havde vi lige lyst til.
Ud over, at isen manglede sødme (det skal jeg arbejde videre på, tror jeg!) havde den dog egentlig en ret lækker konsistens og fylde, så kunne godt finde på at lave den igen engang, måske uden chokolade dog. For samme aften gik min mave helt amok og var helt umulig :( Øv øv! Så mit lille forsøg tyder lidt på, at jeg bør holde en del igen med chokoladen - hvilket må siges at gøre min ellers så søde ventetid lidt mindre sød... Måske!
For i går havde mig og manden aftalt, at jeg skulle prøve at teste, om vi ventede os... Og jeg havde gået hele weekenden og glædet mig til mandag! Jeg er så spændt på at komme igang med nedtælling og planlægning, forberedelser og gætteri om køn og hvem af os, Bebsen kommer til at ligne. Men! Den lille test viste kun en meget utydelig streg ved testen, som måske godt bare kan være en fejl eller en lille fejlfarvning... Ih altså! Så nu har vi sagt, at vi prøver igen mandag i næste uge, hvis det ikke i mellemtiden bliver tydeligt, at vi altså ikke venter os... Dobbeltøv!
I det mindste er håbet der endnu, og jeg må forsøde min ventetid med andre ting i mellemtiden - selvom jeg i sidste uge oplevede, at jeg godt kunne få nok af kokos! :P Men gode ting er værd at vente på, siger man jo.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar