søndag den 16. februar 2014

SÅ dukkede de to ventede streger endeligt op!

Og hvor var det bare en dejlig følelse at stå der med den lille, hvide pind med tis på og langsomt se de to røde streger dukke op! Det er sjældent, at jeg forbinder det at tisse på noget med noget som helst vidunderligt, men en graviditetstest må være en af de der undtagelser fra reglen om, at tis ikke er så rart ;)

Wohoo! To fine, røde streger! :D
Men nu er det pludselig ikke så mærkeligt, at mange ting har lugtet lidt besynderligt den sidste uges tid - altså, ikke fordi jeg har tisset på det, men fordi jeg er gravid (og hvor er det dejligt at kunne sige næsten helt sikkert nu)! Min mor har igennem min opvækst utallige gange fortalt mig historien om, hvordan hun og min far havde købt et stort parti kød hjem en gang, hvor de endnu ikke vidste, at min mor ventede mig. Hun havde syntes, at alt kødet lugtede mærkeligt, som om det var fordærvet, og de havde i sidste ende smidt det ud (om min far havde syntes, at det lugtede normalt, og protesteret imod at smide det ud, meldte historien dog aldrig noget om, men kvinder får jo af og til deres vilje uagtet mændenes invendinger...). Det fortrød min mor dog senere, da hun fandt ud af, at det nok kun var fordi, hun var gravid, at det havde lugtet mærkeligt!
Jeg har endnu ikke smidt noget ud, fordi jeg syntes, det lugtede mærkeligt (nok mest fordi jeg har hørt historien om min mor så mange gange, og jeg jo ligesom har prøvet bevidst at blive gravid!), men jeg har syntes at både manden, min mad, luften udendørs og især mine hænder har lugtet besynderligt et stykke tid, og jeg synes ellers normalt, at min næse er meget god!
Jeg ved faktisk ikke, om det med lugtesansen er normalt. Så vidt, jeg kan se, taler de fleste kun om en øget følsomhed eller lignende over for visse lugte, eller at man kan lugte mere, end man normalt kan - altså, at man får sådan en slags supernæse! Det kan da også bare være, at det er det, der er tale om i mit tilfælde, men jeg synes ellers, at de ting, jeg har nævnt, har lugtet anderledes end normalt.... Nogen andre, der har oplevet at deres lugtesans blev påvirket under graviditeten, måske særligt i starten? :P
Uanset hvad, så bliver næste skridt at få fat i lægen og få testen bekræftet, så hele ventetidsmøllen kan sættes i gang, og jeg kan begynde at berette om min søde (eller måske knap så søde?) ventetid på LCHF - indtil videre går det jo okay! Men det vil jeg berette mere om næste gang ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar